logo1

 

zdraví není všechno,
ale bez něj je všechno nic

pampelisky

Pro začátek je nejjednodušší začít zvýšeným příjmem zeleniny a nahradit jí přílohy. Zařaďte jednu porci celou ovocnou, nejlépe snídani. Postupně a nenásilně tak začneme ze své stravy vyřazovat množství škrobů, bílkon a tuků z vařené stravy, které jsou pro nás zdrojem odpadů a nepřinášejí velkou výživnou hodnotu.

Později je dobré oběd bez přílohy se zeleninovým salátem posunout na pozdější denní dobu a místo oběda opět zařadit v nějaké syrové formě ovoce (celé nebo smoothie). Jednotlivé ovocné porce by měly mít od sebe odstup aspoň jednu hodinu. Ovocem můžeme pokračovat i odpoledne až do večeře nebo podle chuti zařadit zeleninu. Po jiném než ovocném jídle je ale potřeba mít na paměti, že pokud budeme chtít ještě sníst ovoce, pak by to mělo být nejdříve po dvou hodinách od předešlého jídla. Předejdete tak komplikacím s trávením v podobě kvašení.

Časem vaši večeři upravíte tak, že už bude pouze zeleninová bez vařeného a budete si užívat příjemných pocitů z výživného a lehce stravitelného jídla.

Postupným přechodem na syrovou stravu předejdete náhlé a pro někoho nepříjemné detoxikaci a zbavíte se postupně a snad nenásilně nevýhod z vařené stravy a největších neduhů.

  1. Mnozí si myslí, že obiloviny se vyřadit ze stravy nemohou, protože jsou jejich škroby z výživového hlediska pro člověka potřebné. Opak je pravdou. Musí být nejprve uvařeny aby se daly jíst, to samo o sobě hovoří o tom, že je s nimi něco v nepořádku. Chutnají nemastně neslaně, nedají se sníst bez soli, koření. Tělo je potřeba udržovat mírně zásadité a obiloviny jsou kyselinotvorné. Konzumací obilovin se zvyšuje pravděpodobnost artritidy a rakoviny. Vařené obiloviny také obsahují opiáty (které způsobují závislost), způsobují náhlé změny nálad a významně přispívají k obezitě. Vařené obiloviny způsobují kvašení v těle, jehož produktem jsou alkohol a kyselina octová, které zabíjí každou buňku, se kterou přijdou do kontaktu
  2. Konzumace vařeného masa způsobuje nadbytek kyseliny močové a čpavku v těle, oboje jsou jedy. Vařené bílkoviny nemohou být rozložené na aminokyseliny, takže oproti bílkovinám ze syrové zeleniny, semínek a ořechů z nich má tělo pramalý užitek. Produkty z trávení takových bílkovin velmi zatěžují ledviny, které s nimi nakládají jako s vetřelci.